De verbetermeter

Datum
Tag
Nieuws
Schrijf u in voor de nieuwsbrief
Getekend poppetje

Helaas is er ook in 2021 door de Corona pandemie minder gebruik gemaakt van de Verbetermeter dan we hadden gehoopt. Veel afspraken vonden plaats via telefoon of videobellen. Toch heeft een groot aantal poliklinieken en opnameafdelingen de Verbetermeter ingezet. Patiënten ontvingen na afloop van hun afspraak of opname een mail met een link naar de vragenlijst.
De tevredenheid over onze zorg is groot, de teams ontvangen veel complimenten. Daar zijn we heel blij mee. Waardevolle feedback van onze patiënten om onze zorg te verbeteren heeft ook in 2021 tot diverse acties geleid.

Een voorbeeld van de opname-afdeling Kinderen en Jongeren in de kliniek in Zwolle

  • De invulling van de rol ‘contactpersoon’ wordt binnen het team geëvalueerd omdat hierover vanuit de ouders verschillende ervaringen teruggekoppeld zijn via de Verbetermeter.
  • De ‘hotelmap’ met allerlei praktische informatie voor ouders die via rooming-in bij SEIN verblijven, was i.v.m. corona-maatregelen weggehaald. Deze praktische informatie wordt echt gemist door ouders, waardoor men die gaat herintroduceren met geplastificeerde, en dus reinigbare, pagina’s.

We gaan in 2022 vol enthousiasme door met het vragen naar uw mening. Krijgt u de enquête aangeboden, aarzel niet de vragen te beantwoorden. We doen echt iets met uw tips en ideeën!