Cliëntervaringsonderzoek

Op deze pagina

Cliëntervaringsonderzoek

Wij streven naar een zo hoog mogelijke levenskwaliteit voor onze bewoners, waarbij dagbesteding en recreatie een essentiële rol spelen in onze woonzorg. Wij hechten daarom veel waarde aan feedback hierover van bewoners en hun verwanten. In 2023 hebben wij onderzoek gedaan naar deze ervaringen middels het cliëntervaringsonderzoek (CEO). Hierbij maakten wij gebruik van de vragenlijst "Cliënt over Kwaliteit" van het LSR2. Zowel de dagbesteding als recreatieve activiteiten werden gewaardeerd met een gemiddeld cijfer van 7,5. Hier zijn wij trots op!

Voor een beknopte samenvatting van de resultaten zie hieronder de infographics. Het gehele rapport is te vinden op onze website

Conclusie

Het cliëntervaringsonderzoek geeft ons inzicht in gebieden waarop verbetering mogelijk is. Een belangrijk inzicht is dat bewoners bij zowel dagbesteding als wonen (CEO van 2022) aangaven dat zij eenzaamheid ervaren en vinden dat begeleiders te veel bepalen (thema eigen regie). Dit zijn twee belangrijke thema’s waaraan wij komend jaar gaan werken. In 2023 hebben wij hierin ook al stappen gezet (zie hoofdstuk Betekenisvol leven). Specifiek voor de dagbesteding liepen in 2023 al verschillende projecten om te voldoen aan de wensen en behoeften van bewoners en medewerkers. In hoofdstuk Vernieuwing dagbesteding lees je meer over deze projecten.