Wachttijd woonzorg
Op dit moment is er geen wachttijd voor de woonzorg. Als u zich aanmeldt voor een woning, gaan wij met u in gesprek over welke zorg u nodig heeft. Afhankelijk van uw behoefte en de beschikbare woningen, stellen we samen een datum vast.
Hoe wordt een plaatsing bepaald?
Na uw aanmelding kijken wij of we een passend aanbod voor u hebben. We kijken hierbij naar de beschikbare plaatsen en naar de huidige bewoners. Het is namelijk belangrijk dat u zich straks thuis voelt en de juiste zorg kunt krijgen. Als een geschikte plaats niet beschikbaar is, zoeken we samen naar een oplossing.
Wat gebeurt er bij spoed?
Wilt u op korte termijn geholpen worden maar zijn er geen plaatsen vrij? Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld:
- Een tijdelijke plaatsing totdat de gewenste woning beschikbaar is.
- Extra zorg om de wachttijd te overbruggen. Denk bijvoorbeeld aan logeerzorg.
- Natuurlijk mag u ook wachten totdat de gewenste plaats vrij is.
Afspraken met het zorgkantoor
Voordat u bij ons komt wonen, bespreken we uw situatie met het zorgkantoor. Tijdens het gesprek maken we afspraken over de zorg. SEIN is de dossier-houder. Dat betekent dat wij verantwoordelijk worden voor uw plaatsing. Als we zelf geen plaats hebben, zorgen we voor een andere mogelijkheid.
Wachten op dagbesteding
Op dit moment hoeft u niet te wachten op dagbesteding. Als u zich aanmeldt, doen wij u een aanbod. Dan hoort u meteen wanneer de dagbesteding plaatsvindt. Zijn er op dit moment geen activiteiten die bij u passen? Dan zoeken we samen naar een andere mogelijkheid.
Wachten op een behandeling
Elke behandeling sluit aan bij uw persoonlijke situatie. Daarom kunnen we alleen algemene informatie over wachttijden geven. Natuurlijk kunt u ons altijd bellen om een inschatting te krijgen.